Cineculpable es mou a ritme de ‘swing’ en una 21a edició que viatja als anys 30 per a retre culte al cinema de gànsters

País del Mar
Publicat en Novembre 27, 2018, 5:42 pm
5 mins

Conjuminen dos dels elements sobre els quals sobrevola el Festival Internacional de Curtmetratges de Vila-real, Cineculpable 2018: ser culpables i haver-se convertit en un revulsiu cinematogràfic en inspirar més d’una desena de pel·lícules. Sobre Bonnie & Clyde, una de les parelles de lladres i fugitius més famoses d’Estats Units i del cel·luloide en general, transita la carta de presentació del certamen de curts. La cita ha detallat aquest divendres les primeres dades de l‘edició 2018. La que escenifica 21 anys de compromís amb el cinema i que se celebrarà del 26 al 30 de novembre a l’Auditori.

Les petjades de Clyde Barrow (a qui va donar vida en la gran pantalla Warren Beatty) i Bonnie Parker (Faye Dunaway) i la seua història d’amor, crítica social i crim esbossen el cartell de Cineculpable 2018, que signa el gabinet de disseny i arquitectura EdA, amb seu a Vila-real i integrat per Jaume Monferrer i Ester Moliner. Les bales i les pistoles inherents a aquesta parella de gàngsters doten el cartell del perfil criminalístic -i culpable- que dibuixen les famoses manilles símbol del festival. Sobre aquest arsenal, destaquen els barrets que van convertir Bonnie & Clyde en una icona d’estil.

Set categories i 7.800 euros en premis resumeixen el palmarés de Cineculpable 2018: Millor Curtmetratge (3.000 euros); Premi Manuel Villarreal (dotat amb 1.500 euros); Premi del Públic (900 euros) i 600 euros per a cadascuna de les altres quatre categories: Millor Direcció, Millor Interpretació Masculina, Millor Interpretació Femenina i Millor Curt en Valencià. El festival ha programat quatre sessions de projeccions gratuïtes del dilluns 26 al dijous 29 de novembre (des de les 22.00 hores a l’Auditori) a les quals posarà el colofó la gala de lliurament de premis, el divendres 30.

La presentació del festival ha sigut a càrrec de Sonia de la Vega, coordinadora de Cineculpable, qui ha destacat que en aquesta edició “inspirada en els anys 30 i acompanyada de música swing, la gran banda formada per tots els culpables que treballem pel festival mantindrem el nostre ritme enèrgic sense perdre el compàs”. Amb ella, la regidora de Joventut, Gemma Gil, ressenya que Cineculpable transforma durant cinc dies la ciutat en punt de trobada per a cineastes i amants del curtmetratge.

Aquest divendres s’han anunciat també els cinc noms dels que integraran el Jurat d’aquesta edició del festival, que manté actiu el procés de recepció d’obres per Festhome. L’equip l’encapçala la productora cultural i llicenciada en Història de l’Art, Pilar Sánchez, que treballa en l’actualitat en la Xarxa Museística Provincial de Lugo. Al costat d’ella, l’actriu alacantina Teresa Soria, que ha format part del repartiment de pel·lícules com Blancanieves, de Pablo Berger; AzulOscuroCasiNegrode Daniel Sánchez ArévaloTruman, de Cesc Gai; o Magical Girl Diamond Flaixde Carlos Vermut. Ha realitzat més de 30 curtmetratges amb els quals ha sigut premiada com a millor actriu en diverses ocasions.

Com a Jurat de Cineculpable 2018 exercirà també Antonio Loriguillo, doctor internacional en Ciències de la Comunicació per la Universitat Jaume I de Castelló, on exerceix com a docent i investigador. S’uneix a aquest equip de cinc Karlos Alcázar, llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques, professor a la Universitat de Valladolid de Multimèdia i Fotografia, i realitzador i productor d’audiovisuals i cinema. Presideix a més l’Associació Sociocultural CreAcciona.

Tanca el cercle Fer Cabrerizo, soci i membre de la Junta Directiva de l’Associació de Cinema Documental DOCMA. Format en diferents disciplines dins del món audiovisual, ha realitzat dos curtmetratges documentals: Ginebra, sobre infància i desnonaments, i Parece que está muerto, un assaig sobre la impunitat del franquisme.


Font: Vila-real

País del Mar
País del Mar és el nom editorial de les magazines: BIONAUTES, NEMO, POSIDONIA i BARBARIA. Comença a editar l'1 d'agost de 2018.

Envía un comentari

  • (No publicat)