Nathan Ambrosioni, de 19 anys, presenta el seu film ‘Paper flags’

País del Mar
Publicat en octubre 25, 2018, 6:17 am
6 mins

Històries de joventut en la sisena jornada de Mostra de València

En el seu debut cinematogràfic, la directora turca Banu Sivaci presenta, en la Secció Oficial de Mostra de València ‘The pigeon’, una pel·lícula delicada i sensible sobre un jove que existeix en els límits de la societat i aconsegueix trobar una força interior per a enfrontar-se als qui ho amenacen. The Pigeon, que es va estrenar en el Festival Internacional de Cinema de Berlín al febrer, retrata la vida al marge i apunta el nom de Sivaci com una directora a seguir.

Yusuf (l’actor Kemal Burak Alper) cuida els seus ocells en el terrat de casa dels seus pares en Adana (Turquia). Té un favorit, una coloma gris clar anomenada Maverdi que, com ell, és una espècie estranya dins del colomar. Això és un refkex de la posició de Yusuf com un jove que se sent incòmode amb la vida en la ciutat. La pel·lícula, segons la seua directora Banu Sivaci, posa en evidència la diferència entre “el que vols ser i què és el que has de ser”.

A la vesprada s’ha presentat en Secció Oficial ‘Paper flags’, la pel·lícula del jove director francés Nathan Ambrosioni. El cineasta tenia només 18 anys quan va rodar (ara en té 19) el seu primer llarg “oficial” (ja havia dirigit dues pel·lícules “casolanes”), que es va preestrenar a França en el Festival Internacional de Cinema de la Roche-sud-Yon. El jove director arriba a Mostra de València demostrant un sòlid domini narratiu en aquest relat sobre la complicada trobada entre un germà i una germana, marcat per la dificultat de la reinserció després d’una llarga estada a la presó. “No estic legitimat per a fer una pel·lícula denúncia. Però sí que volia mostrar que el problema existeix” declara Ambrosioni.

En el desenvolupament d’aquesta senzilla història, per al guió de la qual es va inspirar en una notícia de successos, Nathan Ambrosioni aconsegueix abordar amb molta sensibilitat el tema de la reinserció dels expresidiaris en la vida civil i descriu amb detall el malestar, el temor fins i tot, que desperten en els altres, però també la profunda angoixa a la qual s’enfronten. Paper flags traça, a més, un retrat de l’obertura i dels límits de l’afecte i la solidaritat familiar, jugant hàbilment amb el suspens de la violència explosiva que pressentim en el protagonista. Ambrosioni signa un primer llarg d’una maduresa sorprenent per a un cineasta tan jove.

I a més…

Avui dijous 25 d’octubre

Trobada amb el director franco-tunisià Abdellatif Kechiche, a les 18h, en els Cinemes Babel. Primer es projectarà ‘La vida de Adele’, i a continuació una trobada amb el públic. L’obra del director franco-tunisià Abdellatif Kechiche (Tunísia, 1960) és curta en xifra de llargmetratges, però llarga en reconeixements internacionals. Amb La faute à Voltaire (2000), la seua òpera primera, ja va obtenir dos premis a Venècia, i des de llavors no ha rodat una pel·lícula que no haja participat en els festivals més prestigiosos del món. Per a Eduardo Guillot, director de programació de la Mostra: Abdellatif Kechiche representa a la perfecció l’esperit del festival: un cineasta nascut en el nord d’Àfrica que no s’oblida de les seues arrels, però al mateix temps ha sabut fer-se un buit en el panorama internacional abordant temes universals”

Amb L’Esquive (2004), Kechiche va guanyar el César a millor director i pel·lícula. Cuscús (La graine et li mulet, 2007) va ser guardonada amb el Gran Premi Especial del Jurado a Venècia, i la consagració definitiva li va arribar gràcies a La vida de Adèle (2013), mereixedora de la Palma d’Or a Cannes i que es va emportar a més el Premi FIPRESCI de la crítica internacional.

Es tracta d’una pel·lícula que va conquistar tots els públics, i va fer que s’atorgara, per primera vegada en la història, altres dos Palmells d’Or als seus dos protagonistes, Léa Seydoux i Adèle Exarchopoulos, recompensades per escenificar el seu amor en carn viva al llarg dels 180 minuts del film. Kechiche aconsegueix armar un drama amorós apassionant.


Font i Foto: Mostra de València

País del Mar
País del Mar és el nom editorial de les magazines: BIONAUTES, NEMO, POSIDONIA i BARBARIA. Comença a editar l'1 d'agost de 2018.

Un comentari de: Nathan Ambrosioni, de 19 anys, presenta el seu film ‘Paper flags’

Envía un comentari

  • (No publicat)