“En els mitjans només es mostra el costat més fonamentalista de l’Islam” Nacer Khemir, director de “Whispering Sands”

País del Mar
Publicat en Octubre 19, 2018, 7:17 pm
2 mins

El director tunisià Nacer Khemir ha estrenat avui a Espanya el seu nou treball “Whispering sands” dins de la Secció Oficial de Mostra de València. Una metàfora visual amb la qual pretén mostrar “l’altra cara gens habitual en els mitjans de comunicació de l’Islam”, en un temps en el qual “només es mostra en els mitjans el costat més fonamentalista” de la seua religió.

La pel·lícula és un estudi de la història de la cultura i les tradicions àrabs. En el procés d’escriure la història, Khemir va reflexionar sobre la societat àrab moderna i es preocupa per les accions i les eleccions de les generacions actuals i futures. “Hi ha un problema amb la sensació de pèrdua en el món àrab”, va declarar. “Es parla molt de la cultura com a motor del món. El vertader motor no és la cultura, sinó com posar l’urpa a la riquesa de l’altre“, va assenyalar Khemir

Whispering Sands posseeix una gran qualitat poètica en el seu formalisme i en la seua narrativa. Evoca una tremenda quantitat d’emocions, que van des de la pena i el sofriment, fins a un temor incòmode pel que ofereix el futur. La pel·lícula s’acosta als temes del sufisme i misticisme que caracteritzen l’obra d’aquest director tunisià. A més, va compartir la seua aversió cap a la representació dels àrabs en els mitjans de comunicació, i com açò el va inspirar a fer aquesta pel·lícula.

Educat a França, Khemir fa gala d’una relació d’amor-odi pel que fa a la seua identitat cultural, que ja va mostrar en anteriors films com “The lost necklace of the Dove” (1991), Premi Especial del Jurat en el Festival de Locarno, i en “Els balisadors del desert” (1984), que va guanyar la Palmera d’Or en la Mostra de València de 1985.


Font i Foto: Mostra de València

País del Mar
País del Mar és el nom editorial de les magazines: BIONAUTES, NEMO, POSIDONIA i BARBARIA. Comença a editar l'1 d'agost de 2018.

Envía un comentari

  • (No publicat)