El desentierro. L’Albufera com a plató cinematogràfic

País del Mar
Publicat en Octubre 12, 2018, 11:14 am
4 mins

El pròxim 16 de novembre s’estrena el thriller del debutant Nacho Ruipérez, rodada a l’entorn de l’Albufera de València, i que ja és considerada com una de les produccions valencianes de la dècada.
La pel·lícula és una coproducció hispano-argentina que compleix amb els interessos del director: el primer, és el de la relació d’anada i tornada amb el passat en i entre Argentina i Espanya; el segon, el que hi cap entre el thriller i el western, que serien els dos principals cànons que respecta el film i que troben en arrossars i Ruta del Bakalao un context d’èxit; el tercer, potser, el tall clàssic de l’ambientació que envolta aquesta història dividida entre el passat (1996) i el present (2017), amb una ambició audiovisual satisfactòria en les seues seqüències de cinema d’acció.

La pel·lícula ha suposat tot un repte tant perquè és la primera pel·lícula amb actors d’alt nivell del director, com per incloure en la producció perfils d’actors amb quatre idiomes: valencià, castellà, anglès i albanès. A aquest últim cal afegir-hi el de països limítrofs com Macedònia.
El film està concebut com un thriller clàssic, proper al cinema negre i amb un marcat accent sarcàstic. Un humor negre que harmonitza amb la irreverència de l’estirp política i la caspa dels anys 90, i en el qual la sàtira encaixa perfectament amb el gènere.

SINOPSI

La sobtada aparició d’una jove en un poble valencià –que bé podria ser Sueca o El Palmar, però no es fixa– provoca que el protagonista del film decidisca emprendre la recerca del seu pare, al qual havia donat per mort durant 20 anys. Aqueix és el punt de partida d’una història que compta amb dues bases de primer ordre, la seua potència visual i interpretativa.

Ruipérez ja havia demostrat amb els curts La victòria d’Úrsula (2011) i La Ropavejera (2014), el seu talent en la direcció. Amb un extens currículum en el teatre de carrer que el va portar durant deu anys a recórrer el món, aconsegueix enaltir la interpretació d’actors com Leonardo Sbaraglia i Michel Noher, destacant al seu torn els de Jan Cornet i Jelena Jovanova.

Destaca també el disseny de producció (Marifé de Rueda), i el tàndem de Ruipérez amb la direcció d’art deixa notar una relació especial: Abdón Alcañiz (Amar, Un monstruo viene a verme, Penny Dreadful…), company de viatge en els projectes de Ruipérez i actualment en franquícia per a Netflix (La Casa de Papel) abrigalla visualment el treball fotogràfic de Javier Salmones i la seua brigada, amb la genial interpretació musical de la història que ha aportat un altre dels habituals companys de viatge d’aquesta crew, Arnau Bataller.


Font: Valencia Plaza Fotos: Facebook El desentierro – Pàgina web

País del Mar
País del Mar és el nom editorial de les magazines: BIONAUTES, NEMO, POSIDONIA i BARBARIA. Comença a editar l'1 d'agost de 2018.

Un comentari de: El desentierro. L’Albufera com a plató cinematogràfic

Envía un comentari

  • (No publicat)